Na czym polega marketing automation?
W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszy się marketing automation. Automatyzacja marketingu znalazła szerokie zastosowanie w biznesie, ponieważ przyspieszyła znacząco niektóre procesy. Chodzi przede wszystkim o prowadzenie działań przy użyciu specjalnego oprogramowania.
Co to jest marketing automation?
Jest to oprogramowanie, które służy do usprawnienia procesów sprzedażowych, reklamowych oraz content marketingowych. Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że oprogramowanie tego rodzaju może się połączyć także z innymi systemami. Dobrym przykładem jest system do zarządzania relacjami z klientem. Umożliwia to prowadzenie bardziej dokładnych kampanii reklamowych. Dane, które uda się zgromadzić, umożliwiają dobranie targetu do konkretnej grupy odbiorców. W rzeczywistości taki rodzaj marketingu umożliwia generowanie leadów sprzedażowych oraz dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani produktem. Tworzenie zaawansowanych kampanii reklamowych jest obecnie możliwe nawet dla początkujących marketerów, którzy mają do dyspozycji wiele nowoczesnych rozwiązań. Warto zwrócić uwagę na fakt, że nie trzeba znać zawiłych kodów oraz skomplikowanych algorytmów.
Zastosowanie marketingu
Ogromne zyski jednak nie są możliwe bez regularnej optymalizacji. W każdym biznesie internetowym powinno się skutecznie sprawdzić takie rozwiązanie. 90% sukcesu to dobra znajomość klienta, dlatego warto zbierać dane demograficzne oraz behawioralne. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, kto otworzył maila, a kto zupełnie zignorował wiadomość. Na początku trzeba sobie uświadomić, że nie wystarczy przyciągnąć klienta do oferty. Trzeba go jeszcze zainteresować i zatrzymać na dłużej. W innym wypadku klient bardzo szybko ucieknie do konkurencji, która zaoferuje dużo lepsze warunki. Najważniejsze jest jednak utrzymanie lojalnych oraz stałych klientów. Niestety często się nimi nie interesujemy, przez co firma odnotowuje straty. Tabelki z przychodem i obrotem są często najważniejsze dla nowych marketerów.
Działanie automatycznego marketingu
Jednak to stali konsumenci generują największą część obrotu. Należy również regularnie dokonywać analiz osób, które korzystają z wybranych usług. Dlatego tak ważne jest raportowanie wszystkich wydarzeń w firmie. Ważne są również informacje skąd tak naprawdę trafił do nas klient. Mogła przekonać go kreacja e-mail, landing page, a może baner. Marketing automation pozwala sprawdzić, w którym momencie rozpoczyna się kontakt klienta z firmą. Można się również dowiedzieć, czemu klient zerwał współpracę i w jaki sposób to nastąpiło. Content wysokiej jakości można przygotować tylko wtedy, gdy mamy do dyspozycji odpowiednie informacje. Należy mieć na uwadze, że content powinien być idealni dopasowany do potrzeb odbiorcy. Odbiorców można podzielić na globalnych oraz lokalnych. Dawniej tylko ogromne firmy z dużym budżetem mogły sobie pozwolić na marketing automation. Obecnie jest to rozwiązanie stosowane również przez mniejsze przedsiębiorstwa, które mogą znacząco zmaksymalizować w ten sposób swoje zyski. Mniejsze biznesy również mogą prowadzić zaawansowane kampanie.
Tekst powstał przy współpracy z Blog HubSpot Diamond Partner BusinessWeb.
Leave a comment